Cum ne mentinem dupa ce slabim?

Ai urmat o groaza de cure de slabire, slabeai cateva kilograme insa le punei foarte repede la loc? Inseamna ca aceea nu era cura potrivita pentru organismul tau sau ca nu ai urmat cateva idei simple de a-ti mentine greutatea si dupa dieta. Reginele.ro iti va da cateva sfaturi pentru o alimentatie corecta care va avea beneficii si asupra organismului:

  • Dupa o dieta de slabire nu reveni niciodata la vechile obiceiuri. Incearca sa-ti mentii un meniu cat mai variat, apropiat de cel pe care il foloseai in dieta.
  • Tine minte ca nu exista nicio dieta sau pastila minune care iti va spulbera kilogramele de pe tine fara efort.
  • Ai rabdare. Stim ca este greu, insa trebuie sa ai multa rabdare cand vrei sa te apuci de o cura de slabire si sa iti mentii rezultatele. Sanatos pentru organism este sa slabim 1-2 kg pe saptamana pana ajungem la greutatea dorita si apoi sa o mentinem.
  • Ajutorul unui nutritionist in acest proces poate fi foarte folositor. Discuta cu acesta obiceiurile alimentare, cate kilograme ai vrea sa ai si ce esti dispusa sa faci pentru asta, iar medicul iti va da sfaturile necesare.
  • Dupa ce ai tinut o dieta de slabire trebuie sa ti si o dieta de mentinere, tot atata timp cat ai tinut si cura. De exemplu daca dieta ta a durat 5 luni, si dieta de mentinere va dura tot 5 luni.
  • Fereste-te de carbohidrati deoarece acestia sunt responsabili pentru depunerea grasimii in locurile nedorite.
  • Calculeaza cam cate calorii ingerai pe zi in cura de slabire si incearca sa mentii constant acest numar. Cu cat vei mari numarul caloriilor, cu atat va creste sansa de a te ingrasa la loc. Te poti folosi de un tabel caloric al alimentelor.
  • Mananca multe fructe si legume. Minim 5 portii diferite de legume si fructe pe zi nu numai ca sunt satioase, insa sunt si foarte sanatoase.
  • Daca nu te poti abtine de la carne, alege-o pe cea slaba de pui, de curcan sau de peste si incearca prepararea acesteia fara ulei, la gratar de preferat.
  • Dupa cum stii trebuie sa faci si putin sport. Daca nu ai timp de exercitii acasa poti opta pentru plimbari in parc de minim 30 minute pe zi.
  • Nu manca tarziu. De obicei spunem sa nu mancam dupa ora 18.00. Insa daca ai un program foarte incarcat si ajungi seara mai tarziu acasa poti lua o cina usoare si pana la ora 20.00.
  • Micul dejun este foarte important. Incepe-ti ziua in forta si ia un mic dejun copios si sanatos. Iti va da vitalitatea si energia de care ai nevoie pentru toata ziua. In plus de asta, ceea ce mananci la micul dejun de obicei nu se depune pentru ca este ars pe toata durata zilei.

Consuma minim 2 litrii de apa pe zi. Nu cafele, ci apa.

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *