In cartea The Mayo Clinic Diet , scrisa de experti in sanatate de la aceeasi institutie, se asigura ca cei care urmeaza recomandarile acesteia, la scrisoare, vor putea slabi intre trei si cinci kilograme in doua saptamani. Succesul sau a fost atat de mare incat personalitati cunoscute de la Hollywood, precum Penelope Cruz, s-au alaturat listei de adepti. Iata ce propune el:

Mancati un mic dejun sanatos, dar nu excesiv : expertii recomanda sa optati pentru cereale integrale, fructe proaspete sau lapte si iaurt cu continut scazut de grasimi. Smoothieurile cu fructe de casa sunt, de asemenea, o modalitate excelenta de a incepe ziua. Daca timpul este problema, cartea sugereaza sa puneti o cutie de cereale, un castron si o lingura pe masa cu o seara inainte, astfel incat totul sa fie gata pana la ora micului dejun. De asemenea, este posibil sa alegeti alimente care pot fi purtate la indemana, cum ar fi briose din cereale integrale, branza de vaci si fructe.

Consumati fructe si legume : este necesar sa luati cel putin patru portii de legume si trei de fructe in fiecare zi. Cum sa le includa in dieta? Clinica Mayo sugereaza sa le consumati in cate cantitati doriti, la trei mese pe zi sau ca gustare. Cheia este sa le consumi intotdeauna la prima muscatura, inainte, de exemplu, de carne.

Mananca cereale integrale : se recomanda sa te concentrezi pe consumul de paine si paste din cereale integrale, orez brun si fulgi de ovaz, deoarece fiind surse importante de fibre ajuta la satisfacerea stomacului si da senzatia de satietate.

Mancati grasimi sanatoase : uleiul de masline, uleiurile vegetale si alimente precum avocado si nucile ar trebui incluse in dieta, deoarece sunt aliati excelenti pentru controlul inimii si greutatii, dar aveti grija la portii si la frecventa.

Activitate fizica : mersul pe jos sau exercitiile fizice, cel putin 30 de minute, in fiecare zi face diferenta. Specialistii de la Clinica Mayo sugereaza ca cei carora le este greu sa inceapa, isi propun sa faca miscare doar cinci minute pe zi si apoi sa reevalueze schimbarile din corp si minte, pe langa faptul ca se gandesc la beneficiile care vor fi obtinute, in locul darurilor. inainte de a incepe activitatea fizica.

Fara televizor in timpul meselor : timpul pentru a lua mancare ar trebui sa fie lipsit de distragere a atentiei. Potrivit unui studiu de la Mayo Clinic, privitul la televizor in timp ce mananci contribuie la cresterea in greutate.

Zero zahar : este permis doar consumul de fructoza, adica zaharul care provine din fructe, deoarece, spun specialistii, contine o valoare calorica mare, dar o valoare nutritiva mica.

Fara gustari intre mese : specialistii recomanda, daca ti-e foame, o gustare cu fructe si legume, in loc de ciocolata, batoane de zahar si prajituri.

Moderati consumul de carne si lactate : Este necesar sa reduceti consumul de carne rosie -in principal-, pasare si peste, deoarece, pe langa faptul ca au calorii ascunse, au un nivel ridicat de colesterol si grasimi. In acest caz, ar trebui sa optati pentru lactate degresate si degresate.

Fara restaurante – Cu exceptia cazului in care elementul din meniu se potriveste programului alimentar, iesirile la restaurant trebuie anulate pentru o perioada de timp. Motivul este ca preparatele de la aceste site-uri, pe langa faptul ca sunt servite in portii mari, au un aspect foarte izbitor, ceea ce inseamna ca se consuma mai multe calorii decat ar trebui.

Cartea recomanda consumul de alimente in stare naturala sau putin procesate, intrucat unele alimente, pentru a fi conservate, au adaugate in timpul procesului grasimi, zahar si sare.

Atentie la dietele pentru toti

Totusi, Sandra Munera Sandoval, nutritionist si dietetician la Universitatea Javeriana, afirma ca acest tip de dieta, desi are aspecte pozitive precum aportul de fructe si legume, intre trei si cinci ori pe zi si practicarea activitatii fizice, este nerecomandat.In intregul sau.

Potrivit specialistului, pentru a incepe o dieta stricta este necesar sa se tina cont de factori precum conditiile de sanatate, clinicile si stilul de viata al fiecarei persoane, asa ca o dieta globala nu este la fel de eficienta. De asemenea, afirma el, acest tip de diete rapide tind sa provoace un efect de rebound; apoi, cand persoana revine la vechile obiceiuri, pe langa recapatarea greutatii pierdute, va lua kilograme in plus.

In acea ordine de idei, Munera recomanda consultarea unui specialist ca prim pas, inainte de a incerca diete aparent miraculoase.