Tai chi impotriva bolilor si stresului

Folosit initial pentru lupta corp la corp sau cu arme, acum este considerat un sistem de gimnastica sau kineziologie, studiul stiintific al miscarii umane.

Tai Chi poate fi foarte sanatos pentru organism si, de asemenea, incurajeaza dezvoltarea personalitatii si meditatia.

Lucrul bun despre Tai Chi

Practica Tai Chi are diferite stiluri si scoli care practica diferite exercitii, cele mai de baza constau in miscari ciclice neintrerupte, lente si relaxate, postura, exercitii de respiratie si meditatie. Beneficiile corporale ale Tai Chi sunt legate de relaxarea corpului si distensia articulatiilor.Cu aceasta practica se imbunatateste treptat postura corpului pentru a evita suprasolicitarea anumitor puncte si a preveni imbolnavirile ulterioare, in special la nivelul articulatiilor.

Conform medicinei traditionale chineze, energia vitala, cunoscuta sub numele de „chi” (Qi) de catre chinezi si „prana” de catre yoghini, curge continuu prin natura, iar intreruperea fluxului sau liber in corpul uman sta la baza tulburarilor fizice si psihologice. Tai Chi este o practica prin care este posibil sa controlezi si sa folosesti acea energie pentru bunastarea personala. Tai Chi a fost una dintre metodele cele mai folosite de budisti pentru a intari sanatatea si pentru a o duce spre perfectiune prin cautarea echilibrului.

Practica

Maestrului Taichi Julio Chang Shi Jhao, Reprezentant International in Peru al Tai Chi Chuan Wu si fondator al Comisiei Nationale de Kung Fu din Peru, considera ca Taichi inseamna „scop suprem”, adica el urmareste realizarea de a fi prin sistemul, de respiratie si miscare. Profesorul afirma ca multi dintre discipolii sai au prezentat imbunatatiri semnificative prin practica Tai Chi si, de asemenea, a eliminat stresul.

„Zilele trecute a venit o persoana cu dureri severe in piept. In a doua saptamana de cand a inceput sa practice Tai Chi, durerea i-a disparut. Ce sa intamplat: ei bine, sistemul pur si simplu a actionat. Prin respiratie, persoana isi elibera toti muschii, intregul sau sistem nervos, intr-un cuvant se elibera. Sangele a inceput sa curga mai bine prin corpul sau, apoi logic a inceput sa se simta mai bine”, a spus Chuan pentru mass-media.

Practicarea Taichi in parc

Taichi se practica din ce in ce mai mult in Columbia si se desfasoara in principal in parcuri care au zone verzi si sunt in aer liber, deoarece aceste spatii permit fluxul de energie vitala cu corpul.

Tai Chi nu are limita de varsta, adultii in varsta si persoanele care se recupereaza dupa un anumit tip de trauma au tendinta de a-l practica mai des deoarece miscarile sale lin si lente permit oricui sa se adapteze la acest tip de gimnastica care, in timp, genereaza rezistenta mai mare. Potrivit Fundatiei Centro de Tao, rotunjimea si incetineala Tai Chi-ului deschide usile sensibilitatii, nu numai pentru a intelege pe deplin natura exterioara, ci si pentru a percepe adevarata natura interioara dintr-un unghi de constientizare mai mare.

10 principii ale Tai Chi

In functie de stilul de Tai Chi exista anumite variatii, dar regulile sunt in esenta aceleasi, concentrandu-se pe postura corpului si respiratia practicantului.

1. Ridica-ti capul intr-un mod relaxat

2. Tine-ti pieptul sus si spatele drept

3. Elibereaza-ti partea inferioara a spatelui, talia

4. Distribuiti-va greutatea corect

5. Lasati umerii si coatele sa atarne

6. Aplicati Yi-ul si nu fizicul forta

7. Coordonati sus cu dedesubt

8. Armonia intre interior si exterior

9. Flux neintrerupt (lasa miscarea sa curga)

10. Ramai nemiscat in miscare